Δευτέρα 22 Μαρτίου 2021

Αναπληρώσεις εκπαιδευτικών που απουσιάζουν με πολυήμερες άδειες


Μετά από έναν (1) ακριβώς χρόνο από το κλείσιμο των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης λόγω της πανδημίας, βιώνουμε ως σχολεία και εκπαιδευτικοί την πλήρη απαξίωση από πλευράς ΥΠΑΙΘ και των υπηρεσιακών παραγόντων, τόσο στην Περιφέρεια  Δυτ. Μακεδονίας,  όσο και σε τοπικό επίπεδο.

   Συγκεκριμένα :

   1. Από την αρχή της θητείας του νέου Δ/ντή Π.Ε. Καστοριάς φάνηκε το «ενδιαφέρον», με τους λειτουργικούς υποβιβασμούς σχολείων, άρα προσπάθεια εξοικονόμησης θέσεων, αν και το ΥΠΑΙΘ, λόγω πανδημίας, έπρεπε να διατηρήσει τη λειτουργικότητα των σχολείων, ώστε να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός ανομοιογενών ομάδων του μαθητικού  πληθυσμού. Με λιγότερες λοιπόν θέσεις εκπαιδευτικών έπρεπε να συμπτυχθούν τμήματα και όχι (ως έπρεπε), να προσληφθούν περισσότεροι εκπαιδευτικοί.

   2. Στην πορεία, το νοικοκύρεμα πήρε σάρκα και οστά με την πρόταση του Δ/ντή προς το ΥΠΑΙΘ για υποβιβασμό και συγχώνευση σχολικών μονάδων, το οποίο όπως είχαμε αναφέρει σε προηγούμενη ανακοίνωση της Ανεξάρτητης Κίνησης θα επιφέρει μείωση των οργανικών θέσεων.

   3. Προέκυψαν άδειες μακράς διάρκειας, αλλά και μικρότερης, τα κενά των οποίων δεν αναπληρώθηκαν. Εξακολουθούν ακόμη να μην έχουν καλυφθεί Τμήματα Ένταξης. Προέκυψαν επίσης άδειες λόγω κορωνοϊού, για τις οποίες η πρόταση του Δ/ντή της Π.Ε. Καστοριάς ήταν να καλυφθούν «ενδοσχολικά» σε κάθε σχολική μονάδα. Επειδή δεν υπάρχουν τόσες πλεονάζουσες ώρες σε καμιά σχολική μονάδα, για να γίνει αναπλήρωσή τους, θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί κυρίως ΠΕ70 αλλά και ειδικοτήτων να κάνουν περισσότερες ώρες από το προβλεπόμενο και θεσμοθετημένο υποχρεωτικό ωράριό τους ή να γίνει και καταστρατήγηση του εργασιακού τους ωραρίου, ώστε να προσφέρουν υπηρεσίες και στο Ολοήμερο, δηλαδή εκτός εργασιακού ωραρίου. Κι όλα αυτά με  παραβίαση τόσο του ΠΔ79/2017, όσο και  σχετικών υπουργικών αποφάσεων.


Με βάση όλα τα παραπάνω καλούμε :


   1. Την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να καλύπτει όλα τα κενά, απ’ όποια αιτία κι αν  αυτά προέρχονται, γιατί αυτό αποτελεί υποχρέωση του ΥΠΑΙΘ.

   2. Τον Περιφ. Δ/ντή Δυτ. Μακεδονίας να απαιτεί από το ΥΠΑΙθ την κάλυψη των κενών .

   3. Τον Δ/ντή Π.Ε. Καστοριάς να μην απαιτεί την ενδοσχολική κάλυψη των κενών που προκύπτουν, ζητώντας από τους Δ/ντές-τριες και Προϊσταμένους-ες των σχολικών μονάδων να δείξουν «πνεύμα κατανόησης και αλληλεγγύης», όπως επικαλείται και να καλύπτουν ενδοσχολικά τα κενά .

   4. Τους Δ/ντές-τριες και Προϊσταμένους-ες των σχολικών μονάδων να μην αποδέχονται από τον Δ/ντή της Π.Ε. Καστοριάς τέτοιες προφορικές  προτάσεις-λύσεις για την αναπλήρωση των απουσιών των εκπαιδευτικών, καθόσον και παράνομες είναι, αλλά και η υποχρέωση να καλύπτονται τα κενά όταν δημιουργούνται ανήκει αποκλειστικά στο ΥΠΑΙΘ, που θα έπρεπε να στελεχώνει με το απαιτούμενο εκπαιδευτικό προσωπικό τις σχολικές μονάδες και λόγω covid 19 αλλά και για την ποιότητα της εκπαίδευσης.

   5. Τους συναδέλφους κάθε ειδικότητας να μην αποδέχονται την παραβίαση του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου και την καταστρατήγηση του εργασιακού τους ωραρίου, προσφέροντας διδακτικό έργο μετά τις 14.00, να ζητούν γραπτώς οποιαδήποτε εντολή εκ μέρους της Διοίκησης  και να καταγγέλλουν ό,τι προκύπτει στον Σύλλογο Εκπ/κών Π.Ε. Καστοριάς.

   6. Τον Σύλλογο Εκπ/κών Π.Ε. Καστοριάς  να παίρνει θέση υπέρ των συναδέλφων, που θίγονται, τόσο στο θέμα της παραβίασης, όσο και της καταστρατήγησής του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου τους.

Κυριακή 7 Μαρτίου 2021

Λέμε ΟΧΙ στον χαρακτηρισμό των σχολείων μας ως Πειραματικά


Στις 4/3/2021 με το με Αρ. Πρωτ.: Φ.2.1/858 έγγραφο ο Δ/ντης Εκπ/σης Π.Ε. Καστοριάς δίνει προθεσμία έως την Παρασκευή 12-03-2021, να δηλωθεί η  πρόθεση των Συλλόγων Διδασκόντων των σχολείων, «είτε αυτή είναι θετική είτε αρνητική», αναφορικά με τον χαρακτηρισμό ως Πρότυπο ή Πειραματικό, όπως ορίζει η  με Αρ. Πρωτ.: 23716/Δ6 Υπουργική Απόφαση.

Σ’ αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως η απόφαση για να προταθεί σχολείο για να χαρακτηριστεί «Πειραματικό» λαμβάνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων. Ο νόμος όμως δίνει το δικαίωμα στον Δ/ντή Εκπ/σης να παρακάμψει τους συλλόγους διδασκόντων, σε περίπτωση που δεν υπάρχει θετική απόφαση.

Πριν στεγνώσει η μελάνη του ΦΕΚ, «προσήλθαν» οικειοθελώς και αναρμοδίως, καλοθελητές να συνεισφέρουν και να υπηρετήσουν, διά της πλαγίας οδού, τις στοχεύσεις της Κυβέρνησης, υποδεικνύοντας σχολικές μονάδες που θα μπορούσαν να μετατραπούν σε πειραματικές.

Θα συνιστούσαμε ψυχραιμία και πριν «ο αλέκτωρ λαλήσει» να αποκτούμε καλή γνώση του περιεχομένου της υπουργικής απόφασης. Για τον λόγο αυτό η Ανεξάρτητη Κίνηση αποκωδικοποίησε το περιεχόμενο της απόφασης, προκειμένου να  γνωρίσουμε επακριβώς περί τίνος πρόκειται.

Παραβλέπουμε το γεγονός πως από την Υ.Α. δεν προκύπτει καμία θεσμική υποχρέωση για τον Δ/ντή Εκπ/σης να ζητήσει απάντηση απ’ όλα τα σχολεία, είτε θετική είτε αρνητική και καλούμε όλους τους συλλόγους διδασκόντων να αρνηθούν τον χαρακτηρισμό των σχολείων τους ως Πειραματικά για τους εξής λόγους:

·      Όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας χάνουν την οργανική τους θέση (άρθρο 19 παρ. 15 του Ν.4692/2021). 

· Ο συντονιστής εκπαιδευτικού έργου θα διενεργεί την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (άρθρο 20 παρ. 3β του Ν. 4692/2020). Είναι το μπάσιμο από την πίσω πόρτα της αξιολόγησης στο δημόσιο σχολείο.

  Το Υπουργείο θα έχει τη δυνατότητα να τροποποιεί το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα τα εργασιακά δικαιώματα να τίθενται υπό αμφισβήτηση (παράγραφο 23 του Άρθρου 19).

·   Οι μαθητές θα επιλέγονται με κλήρωση, αναστατώνοντας έτσι το σχολικό περιβάλλον των παιδιών και ανατρέποντας τα γεωγραφικά όρια της περιοχής του σχολείου.

·   Με το άρθρο 23 θεσμοθετείται η αναζήτηση από το σχολείο οικονομικών πόρων και χορηγών. Έτσι, το Υπουργείο προσεγγίζει την πολυπόθητη αυτονομία των σχολικών μονάδων με όλες τις συνέπειες (κυρίως μορφωτικές) στη φυσιογνωμία του σχολείου.

·  Δημιουργούνται σχολεία δύο ταχυτήτων, κατατάσσοντας έτσι τους μαθητές σε δύο κατηγορίες. Μ’ αυτόν τον τρόπο, καταστρατηγείται  η ίση αντιμετώπιση και οι ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση για όλα τα παιδιά. Η δημιουργία μιας «ελίτ» στους μαθητές θα ανατρέψει την κοινωνική συνοχή και θα εντείνει τον άκρατο ανταγωνισμό.

Συνάδελφοι, για όλα τα παραπάνω, σας καλούμε να πείτε ΟΧΙ στον χαρακτηρισμό του σχολείου σας ως Πειραματικό.

Να μην επιτρέψουμε σχολεία να μπουν σε διαμάχη

Να μην επιτρέψουμε σε αυτόκλητους «διαπραγματευτές» να σπείρουν διχόνοια.

Όχι στη  μοιρολατρική στάση: «Αφού έτσι κι αλλιώς θα γίνει ένα, ας μην είναι το δικό μου».

Δεν θα ανοίξουμε τον δρόμο στην κατάταξη των σχολείων μας και στην αυτονομία τους, όπως διακαώς επιθυμεί η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η Κυβέρνηση.

Δεν θα ρίξουμε το δημόσιο σχολείο βορά στα ιδιωτικά συμφέροντα.