Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2020

Καλή Σχολική Χρονιά!

Το κουδούνι του αγιασμού χτυπάει τη Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου. Βρίσκει όλους τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία με την ψυχή στο στόμα, να τρέχουν την τελευταία στιγμή να καλύψουν τις προχειρότητες και τις παλινωδίες του Υπουργείου. Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινάει σημαδεμένη από την πανδημία του covid19 σε όλα τα επίπεδα της ζωής μας, μια πανδημία που ήρθε να αλλάξει ό,τι ξέραμε μέχρι τώρα στην κοινωνία, στην οικονομία, στην καθημερινότητά μας.

Μέσα σ’ αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες, σε κατάσταση εγκλεισμού, ξεκίνησε μια οργανωμένη επίθεση στο δημόσιο σχολείο και στους λειτουργούς του. Το Υπουργείο Παιδείας με μια ρητορική που αναδύει αυταρχισμό, μούχλα και οπισθοδρόμηση, προσπαθεί να πείσει την κοινωνία πως η «κανονικότητα» είναι αυτό που θα μας υποδείξουν τα στελέχη του με μπροστάρισσα την κ.Κεραμέως.

Η «αναβάθμιση» της δημόσιας εκπαίδευσης είναι το μότο του Υπουργείου, μια αναβάθμιση που εν μέσω πανδημίας ξεκινάει με την αύξηση των παιδιών στο τμήμα από τα 22 στα 25 και την αλλοίωση του προγράμματος και της παιδαγωγικής φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου με την εισαγωγή των Αγγλικών ως ξεχωριστό διδακτικό αντικείμενο, ανοίγοντας επικίνδυνα μονοπάτια στην προσχολική εκπαίδευση. Είναι χαρακτηριστικό, άλλωστε, τα στελέχη του Υπουργείου να κλείνουν το μάτι σε συντεχνιακές λογικές και εξυπηρέτηση οικονομικών συμφερόντων. Τρανταχτό παράδειγμα, το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση, δώρο στους σχολάρχες, που «απελευθερώνουν» τις εργασιακές σχέσεις στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Σωρεία απολύσεων, στην πλειοψηφία τους εκδικητικές, καταγγέλλει η ΟΙΕΛΕ, εργασιακός μεσαίωνας περιμένει τους συναδέλφους στην ιδιωτική εκπαίδευση, με εξευτελιστικούς μισθούς και ελαστικό ωράριο, σύμφωνα με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των σχολαρχών. Ένα δείγμα του τι ακολουθεί για το Δημόσιο Σχολείο αν τους αφήσουμε.

Και η «αναβάθμιση» εν μέσω πανδημίας συνεχίζεται με:

  •    Την προχειρότητα και τις παλινωδίες στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, μια περίοδο που οι εκπαιδευτικοί κράτησαν την επικοινωνία με τους μαθητές τους με τον τρόπο που ο καθένας θεωρούσε πρόσφορο.
  •    Με τον εμπαιγμό εκπαιδευτικών και γονέων όσον αφορά την προμήθεια Η/Υ για την υλοποίηση της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης.
  •    Με την παράνομη διάταξη για την απευθείας μετάδοση του μαθήματος κατά παρέκκλιση της νομοθεσίας και όσων επιβάλει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
  •    Με τον εμπαιγμό νέων επιστημόνων στην περίφημη εξ’ αποστάσεως επιμόρφωση του σκόιλ ελικικού.
  •    Με τον εξοβελισμό της Κοινωνιολογίας και της Τέχνης από τα σχολεία, γεγονός που δείχνει πώς αντιλαμβάνονται την ουσία της Εκπαίδευσης και τη στροφή της στον συντηρητισμό και την οπισθοδρόμηση. Οι ελεύθεροι, σκεπτόμενοι, καλλιεργημένοι πολίτες ενοχλούν.
  •    Με τον διορισμό των Διευθυντών Εκπαίδευσης από ένα συμβούλιο επιλογής στο οποίο δεν παραβρίσκονταν οι αιρετοί εκπρόσωποι του κλάδου

Το κουδούνι χτυπάει τη Δευτέρα, οι καθαριστές δεν έχουν πάει στα περισσότερα σχολεία, ούτε οι μάσκες και τα αντισηπτικά, για τα οποία οι συνάδελφοι καλούνται να «είναι σε ετοιμότητα» για να τα παραλάβουν το Σαββατοκύριακο. Τα τμήματα παραμένουν μεγάλα στον μεγαλύτερο αριθμό των σχολείων. Επιστρατεύοντας επιστήμονες  προσπαθούν να μας πείσουν πως τα μικρά τμήματα δεν βοηθάνε, πως η μάσκα είναι η μόνη μας ασπίδα, πως εμείς είμαστε υπεύθυνοι για την τήρηση του μέτρου και την εκπαίδευση των παιδιών, άρα και άμεσα υπεύθυνοι για μια πιθανή αρνητική εξέλιξη.

Μπροστά σε όλα αυτά ο κλάδος στέκεται παγωμένος και παρακολουθεί. Η πλειοψηφία του κλάδου βλέπει τα στελέχη της να διορίζονται σε θέσεις Διευθυντών Εκπαίδευσης, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται στο Συμβούλιο Επιλογής οι αιρετοί του εκπρόσωποι. Συνδικαλιστές παραιτούνται και αναλαμβάνουν κυβερνητικές θέσεις, τινάζοντας στον αέρα το ασυμβίβαστο και την ηθική διάσταση του θέματος.

Να μην ξεχνάμε τους αναπληρωτές, που για άλλη μια χρονιά τρέχουν σε κάθε γωνιά της χώρας για να στελεχώσουν τα σχολεία μας, για να αναπληρώσουν για άλλη μια χρονιά τους εαυτούς τους, μιας και μόνιμοι διορισμοί έχουν να γίνουν μια δεκαετία και οι διορισμοί των συναδέλφων της Ειδικής Αγωγής μετά από χρόνια είναι σταγόνα στον ωκεανό.

Να μην ξεχνάμε αυτούς που για ένα παράβολο και για μια επιμόρφωση για την οποία δεν είναι οι ίδιοι υπεύθυνοι, έμειναν έξω από τους πίνακες, πίνακες διαμορφωμένοι με βάση το τραγικό «προσοντολόγιο» Γαβρόγλου, που αφήνει απ’ έξω συναδέλφους που στήριξαν χρόνια το δημόσιο σχολείο. Να μην επιτρέψουμε την περαιτέρω ελαστικοποίηση των εργασιακών τους σχέσεων, αυτήν που επιχειρείται με την τελευταία κατάπτυστη διάταξη των τρίμηνων συμβάσεων που επινόησε το Υπουργείο.

Όλοι την Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου στα σχολεία μας, την ώρα που αποφάσισε ο Σύλλογος Διδασκόντων, με βάση το Π.Δ.79. Καταγγέλλουμε την προκλητική ενέργεια του Υπουργείου να στείλει εγκύκλιο, την Παρασκευή το μεσημέρι(!), που ανατρέπει τον προγραμματισμό των σχολείων, παραμερίζει το κυρίαρχο όργανο που είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων και αγνοεί προκλητικά τη νομοθεσία. Προσβάλλει τους εκπαιδευτικούς, που από την 1η του Σεπτέμβρη αγωνίζονται να στήσουν τα σχολεία μέσα σε βρώμικες αίθουσες, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία τους.

 

Να απαιτήσουμε εδώ και τώρα, για να ξεκινήσει ομαλά η σχολική χρονιά και για να διαφυλάξουμε την ασφάλεια των μαθητών και των συναδέλφων μας: 

  •     Ασφαλή επιστροφή στο σχολείο όλων των παιδιών , κάθε μέρα, με μείωση του  αριθμού μαθητών στην τάξη με ανώτατο όριο τους 15 μαθητές
  •      Ανεύρεση χώρων για να λειτουργήσουν ως σχολικές αίθουσες
  •     Διαγνωστικά τεστ για όλους τους μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικούς
  •      Μόνιμους διορισμούς προσωπικού καθαριότητας, καθαριστές σε όλα  τα σχολεία,  καθ’ όλη τη διάρκεια του ωραρίου.

 

Να προχωρήσουμε ανυποχώρητοι στις διεκδικήσεις μας για ένα Δημόσιο Σχολείο για όλα τα παιδιά, χωρίς περιορισμούς, έναν χώρο δημιουργίας και έκφρασης για μαθητές και εκπαιδευτικούς. 

 

Καλή Σχολική Χρονιά!

 

 

  ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ