Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2014

Οι μεθοδεύσεις για παραχάραξη ή αγνόηση του συλλόγου διδασκόντων στην αυτοαξιολόγηση ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ !!!Υπόλογοι όποιοι τις επιχειρήσουν.-Τρόποι καταγραφής της άρνησης μας

ΑΠ: 118/ 24/11/2014                                            Προς : Δ/νση ΠΕ Αν. Αττικής, Σχ. Συμβούλους, ΔΟΕ, τα μέλη

Ενώ σε όλη τη χώρα δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί, συμμετέχουν θαρραλέα και αποφασιστικά στην κηρυγμένη από τη ΔΟΕ, Απεργία – Αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης.
Ενώ ήδη εκατοντάδες σχολικές μονάδες αποφασίζουν να ΜΗ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ στην αυτοαξιολόγηση και ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΟΥΝ κανένα στοιχείο στο Παρατηρητήριο της ΑΕΕ, το οποίο θα βάλει σχολεία και εκπαιδευτικούς στο καζάνι της ανθρωποφαγικής σύγκρισης – διαφοροποίησης – κατάταξης.
Χτες, στο σύλλογο μας προστέθηκαν στα 4 της προηγούμενης εβδομάδας ακόμα 3 σχολεία (1ο ΔΣ Λαυρίου, 2ο και 3ο ΔΣ Κερατέας – το ένα πέρσι είχε καταθέσει δείκτες) που σχεδόν καθολικά οι συνάδελφοι δήλωσαν συμμετοχή στην απεργία – αποχή, στις σχετικές συνεδριάσεις , ενώ ο κύριος όγκος των συνεδριάσεων  δεν έχει πραγματοποιηθεί.

Ενώ πάνω από το 60% πανελλαδικά, των Νηπιαγωγών, μέχρι τώρα- σε πολλές περιοχές το 100% – ξεσηκώνεται και απέχει από τις διαδικασίες αξιολόγησης και την Κυριακή έγινε συγκλονιστική σε συμμετοχή Παναττική συνάντηση Νηπιαγωγών. Στο σύλλογό μας έχουν ήδη δηλώσει άρνηση συμμετοχής από κάθε αξιολογική διαδικασία  23 συναδέλφισσες μέχρι τώρα.
Ενώ αυξάνεται ο αριθμός των διευθυντών, με δημόσιες δηλώσεις – 2 στο σύλλογό μας – που μετέχουν στην Απεργία – Αποχή και για την ατομική τους αξιολόγηση
Την ίδια στιγμή οι απολογητές του ΥΠΑΙΘ, προσπαθούν με αλχημείες, “κόλπα”, ψεύδη, κάλπικες υποσχέσεις και τρομοκρατία (έμμεσες ή άμεσες απειλές), να παραχαράξουν τη θέληση του εκπαιδευτικού σώματος και των Συλλόγων Διδασκόντων.
Και χτες στη ΓΣ του συλλόγου διαπιστώθηκαν διάφορες μεθοδεύσεις
1. Σε κάποια σχολεία οι διευθυντές δεν ορίζουν συνεδριάσεις Συλλόγων Διδασκόντων και φαίνεται ότι ετοιμάζονται να αναρτήσουν μόνοι τους προγραμματισμούς και σχέδια δράσης στο Παρατηρητήριο, χωρίς την έγκριση του Συλλόγου Διδασκόντων, επικαλούμενοι ότι αυτό ορίζει ο νόμος!
2. Κάποιοι δηλώνουν ότι είναι στην αρμοδιότητά τους να αναρτήσουν τα σχέδια δράσης που είχαν αποφασίσει πέρσι στο τέλος της χρονιάς! προσπερνώντας το γεγονός ότι ακόμα και η σύνθεση των συλλόγων διδασκόντνων έχει διαφοροποιηθεί και ότι και το θεσμικό πλαίσιο και η λογική προβλέπει σχετική συνεδρίαση και έγκριση στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και συνεδριάσεις για την έναρξη, παρακολούθηση και καταγραφή της εξέλιξης των σχεδίων δράσης.
3. Επίσης δ/ντές θεωρούν ως συνεδρίαση για την αυτοαξιολόγηση – προγραμματισμό, την αρχική συνεδρίαση του Σ.Δ. για την κατανομή τάξεων και ευθυνών κατά το τρέχον σχολικό έτος! Όταν δε δηλώθηκε ότι αυτό που κάνουμε κάθε χρόνο έχει σχέση με την αυτοαξιολόγηση είτε πολύ χειρότερα στα τότε ερωτήματα απαντούσαν ότι αυτό ΔΕΝ ΕΧΕΙ σχέση με την αυτοαξιολόγηση!!!
4. Στην ίδια λογική προτίθενται να αναρτήσουν στο Παρατηρητήριο της ΑΕΕ, ως σχέδια δράσης, τον κανονισμό λειτουργίας, την ιστοσελίδα ή τη βιβλιοθήκη του σχολείου, χωρίς ποτέ να έχει αποφασιστεί στο σύλλογο διδασκόντων ανάλογο σχέδιο δράσης, ομάδες εργασίας κλπ ή αντίθετα δηλώνονταν ότι αυτά ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ!!!
5. Τέλος, κάποιοι δηλώνουν ότι ακόμα και με αρνητική απόφαση του συλλόγου διδασκόντων οι ίδιοι θα αναρτήσουν τα στοιχεία του προγραμματισμού – γιατί λένε ότι η εγκύκλιος ορίζει υπεύθυνο το δ/ντη – γράφοντας στα παλιά τους παπούτσια τη θέση του Σ.Δ.!

Ω ! τι εκλεκτή δημοκρατία!

Όλα θυσία στο βωμό της ατομικής τους αξιολόγησης. Κι έπειτα μας λένε ότι θα μας αξιολογήσουν με «δικαιοσύνη και αίσθημα ευθύνης» είτε κάποιοι άλλοι ότι “θα βάλουν σε όλους άριστα”. Αλήθεια, αν τώρα συμπεριφέρονται έτσι θα αρνηθούν τότε – στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών να εφαρμόσουν το νόμο 3848/10 (ν. Διαμαντοπούλου) άρθρο 26 που προβλέπει ότι λόγος για την απαλλαγή στελέχους εκπαίδευσης από τα καθήκοντά του είναι η “αδικαιολόγητη επιήκεια στη σύνταξη των εκθέσεων αξιολόγησης” ;

Ξεκαθαρίζουμε ότι :

1. Τα όργανα διοίκησης του σχολείου σύμφωνα με το ν. 1566/85 είναι ο δ/ντής και ο σύλλογος διδασκόντων.
2. Στην εγκύκλιο : «Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013-2014 – Διαδικασίες»/ 10-12-2013 ορίζεται ότι:
• “Η επιλογή του σχεδίου δράσης μπορεί να είναι αποτέλεσμα της γενικής εκτίμησης (διαπίστωση αδυναμιών του σχολείου) ή να αφορά σε προτεραιότητες που ορίζει ο σύλλογος διδασκόντων.”
• “2. Η έναρξη των διαδικασιών της ΑΕΕ στο σχολείο γίνεται με τον καθορισμό των ομάδων εργασίας και ολοκληρώνεται στο τέλος του σχολικού έτους με την έγκριση των αποτελεσμάτων σε τακτικές ή έκτακτες ολομέλειες του συλλόγου διδασκόντων, σύμφωνα με το Ν. 1566/85 (ΦΕΚ 167/30-09-1985, τ. Α΄, Άρθρο 11, παρ. ΣΤ) και το Άρθρο 37 της με αριθμ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 (ΦΕΚ 1340, τ. Β΄) Υπ. Απόφασης.”
3. Η φετινή εγκύκλιος 155922/Γ1-30/9/2014 με θέμα «Υλοποίηση της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας» ορίζει με σαφήνεια τη συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων και το θέμα που πρέπει να έχει η συνεδρίαση και τη σειρά ενεργειών που ζητά το ΥΠΑΙΘ από τη σχολική μονάδα.
• ο/η διευθυντής πρέπει να συγκαλέσει Σύλλογο Διδασκόντων με το θέμα «ετήσιος προγραμματισμός για το σχολικό έτος 2014 – 2015 σύμφωνα με την π2 του άρθρ 2 της με αρ. 30972/Γ1/5-3-2013 – ΦΕΚ 614/2013 τ.β., Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας, Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης, Υ.Α.»
• Επίσης αναφέρει ότι : «Η διεύθυνση του σχολείου και ο Σύλλογος Διδασκόντων προγραμματίζουν…» Δεν λέει «η Διεύθυνση ή ο Σύλλογος Διδασκόντων», επομένως ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν μπορεί να παρακαμφθεί.
4. Υπενθυμίζουμε και τη σχετική απόφαση του ΔΣ της ΔΟΕ: “Στο Παρατηρητήριο δεν μπορούν να αναρτηθούν ατομικές δράσεις ή απόψεις γιατί η αυτοαξιολόγηση υποτίθεται με βάση την υπάρχουσα νομοθεσία ότι αποτελεί κατά πλειοψηφία αποτίμηση της σχολικής μονάδας και όχι ατομική άποψη.”
Οποιαδήποτε ανάρτηση που παραβιάζει την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων είναι παράνομη.
Η συνεδρίαση του Συλλόγου διδασκόντων με το παραπάνω θέμα είναι απαραίτητη.
Εάν η πλειοψηφία δηλώσει αποχή, το αποτέλεσμα πρέπει να γίνει σεβαστό από τη διεύθυνση του σχολείου.

Καλούμε και τους διευθυντές και όλους τους εκπαιδευτικούς, να δηλώσουν αποχή ώστε να μπλοκάρουμε τη διαδικασία της αξιολόγησης με βάση και τις ομόφωνες αποφάσεις της Ομοσπονδίας.

Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι όποιοι διευθυντές κάνουν πράξη τέτοιες μεθοδεύσεις θα είναι έκθετοι σε όλα τα επίπεδα. Είναι έκθετοι όχι μόνο απέναντι στους συναδέλφους του σχολείου τους αλλά και του εκπαιδευτικού συνόλου (υπάρχει και σχετική απόφαση της ΔΟΕ). Είναι έκθετοι και νομικά και υπηρεσιακά, στο βαθμό που αλλοιώνουν, παραχαράσσουν και αγνοούν τη θέληση και την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι αν υπάρξει τέτοια περίπτωση στο Σύλλογό μας, θα καταγγελθεί σε όλα τα επίπεδα
Μεγάλη είναι η ευθύνη και των σχολικών συμβούλων οι οποίοι επέλεξαν να μετατραπούν σε επιθεωρητές και να αξιολογήσουν, παρά τις υποτιθέμενες, παλαιότερα, δηλώσεις ορισμένων, για διαφωνία τους με το συγκεκριμένο πλαίσιο αξιολόγησης. Αλήθεια, θα νομιμοποιήσουν και θα “αξιολογήσουν” τέτοιες συμπεριφορές και θα συνεχίσουν να εξαντλούνται σε “ερωτήματα προς την υπηρεσία” και από την άλλη θα υλοποιούν απαρέγκλητα όλες τις εντολές ; Επιπρόσθετα θα αποδέχονται ως κριτήριο προσωπικής ικανότητας τη συμμετοχή της σχολικής μονάδας στην αυτοαξιολόγηση; !!!
Οφείλουν να απαντήσουν, οι Σχολικοί Σύμβουλοι – επιθεωρητές και η Διευθυντρια εκπαίδευσης – επιθεωρητής, ότι αυτές οι μεθοδεύσεις δεν νομιμοποιούνται και δεν είναι αποδεκτές. Σε διαφορετική περίπτωση “κλείνουν το μάτι” αν δεν δίνουν υπόγεια (όπως οι συναντήσεις τους για την προαξιολογική ενημέρωση – κρυμμένοι “σαν τους κλέφτες”) οδηγίες ή συμβουλές για μη σύγκληση Συλλόγου Διδασκόντων ή για αγνόηση της θέλησής του.
Καλούμε τους/τις συναδέλφους σε κάθε σχολείο 
α) να συμμετέχουν μαζικά και καθολικά στην Απεργία – Αποχή, 
β) να δηλώνουν την συμμετοχή τους αυτή στο Σύλλογο και στη συνεδρίαση του Σ.Δ., ώστε να είναι κατοχυρωμένοι, 
γ) να κάνουν σαφές ότι χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων καμιά αυτοαξιολογική διαδικασία δεν μπορεί να προχωρήσει. (σχέδια εργασίας, προγραμματισμοί, ομάδες εργασίας, αναρτήσεις στο Παρατηρητήριο). Επισυνάπτουμε σχετικές φόρμες.
2. Σε ότι αφορά τις καθοδηγούμενες φήμες ότι η Απεργία – Αποχή «δεν είναι νόμιμη», ότι «δεν μας καλύπτει», ότι «όποιος μετέχει θα απολυθεί» κτλ. Όλες αυτές οι θεωρίες αποτελούν ΨΕΥΔΗ. Η Απεργία – Αποχή είναι νόμιμη μορφή πάλης ως απεργία έργου, έχει νομίμως κηρυχθεί και επιδοθεί στους αρμόδιους, από τη ΔΟΕ και κανένας δεν μπορεί να αξιολογήσει αρνητικά τη συμμετοχή μας σε απεργιακό αγώνα, όσο υπάρχει εργατικό και αστικό δίκαιο. Επίσης το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας ΔΕΝ έχει προσφύγει, μέχρι στιγμής εναντίον της. Επίσης, ακολουθήθηκε χωρίς κανένα πρόβλημα σε όλο το Δημόσιο όπου πάγωσε εντελώς κάθε διαδικασία αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης και ο Μητσοτάκης ψάχνει νέο νόμο για την αξιολόγηση! Άρα κάθε προσπάθεια υπονόμευσης της Απεργίας – Αποχής γίνεται για να αποδυναμώσει την ενότητα του εκπαιδευτικού σώματος και του αγώνα που δίνει για τη Δημόσια Παιδεία.
Να πάρουμε την σωτηρία της Δημόσιας εκπαίδευσης και της δουλειάς μας στα χέρια μας.
• Σε όλους τους συλλόγους διδασκόντων που γίνονται αυτή την εβδομάδα κανένα σχολείο να ΜΗ ΜΠΕΙ στην αυτοαξιολόγηση.
• Κανένας καμία συνάδελφος προισταμένη/νος και δ/ντής/ντρια να μην καταθέσει portofolio.
Ο δικός μας ιστορικός αγώνας για ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ και ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ δίνεται τώρα και πρέπει να πάρουμε θέση. Τα σύγχρονα «τανκς» της πανοπτικής επιτήρησης, του εσωτερικευμένου φόβου, της ατομικής αδιαφορίας και του αδυσώπητου ανταγωνισμού είναι μικρότερα από τη φλόγα μας για Δημόσια Δωρεάν Παιδεία, για όλους. Δεν θα περάσουν.

Όλοι στην Απεργία – Αποχή – Όλοι την Πέμπτη 27/11 στη Γενική Απεργία και το συλλαλητήριο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου