Τρίτη 19 Μαΐου 2020

Αρχίζει το ξήλωμα του... απαίδευτου νομοσχεδίου της Κεραμέως

Αρχίζει το ξήλωμα του... απαίδευτου νομοσχεδίου της Κεραμέως


Μία απρόσμενη ήττα και τρία λάθη αναγνώρισε η υπουργός Παιδείας με το τέλος της διαβούλευσης του σχεδίου νόμου για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Αποσύρει τη διάταξη για εισαγωγικές εξετάσεις στα Πρότυπα Λύκεια και τη ρύθμιση για τη μετατροπή ιστορικών πανεπιστημιακών Πειραματικών Σχολείων σε Πρότυπα, ενώ αναβάλλει επ’ αόριστον την αύξηση των μαθητών ανά τάξη και μεταθέτει την προβληματική διάταξη για τον ηλικιακό «κόφτη» στα ΕΠΑΛ τους επόμενους μήνες, οπότε και θα ετοιμαστεί το σχέδιο νόμου για την επαγγελματική εκπαίδευση.
Παρ’ όλα αυτά, όμως, δεν επηρεάζεται ο στόχος για μια δημόσια εκπαίδευση πρώτης και δεύτερης ταχύτητας. Είναι προκλητικά ταξική η ρύθμιση για τα Πρότυπα Σχολεία. Χωρίς κανέναν περιορισμό –ένα σε κάθε νομό, έλεγε αρχικά η υπουργός- όποιο σχολείο θέλει μπορεί να εκδηλώσει ενδιαφέρον στον δήμο όπου ανήκει, με εκπαιδευτικούς που αφήνουν πίσω στα «κανονικά» σχολεία τις οργανικές τους θέσεις, μαθητές όσους κατάφεραν να προετοιμαστούν καλά στα ειδικά φροντιστήρια αριστείας και χορηγούς όσους μπορέσουν να βρουν τα ίδια τα σχολεία. Επιπλέον, στο ίδιο νομοσχέδιο προβλέπεται η ύπαρξη ακόμη και ιδιωτικών Πρότυπων Σχολείων. Τι άλλο μπορεί να σημαίνει η περιγραφή στο άρθρο 11 ότι τα «Τα Π.Σ. είναι σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» και όχι αποκλειστικά της δημόσιας. Σε αντίθεση με τα Πειραματικά τα οποία, σύμφωνα με το άρθρο 12, είναι σχολεία «της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης». Ενώ οι διαφορές τους είναι ελάχιστες. Από τα 10 κριτήρια, τα εννέα είναι ίδια. Μόνη διαφορά: Στα Πρότυπα υπάρχει το κριτήριο της «καλλιέργειας της αριστείας και της καινοτομίας», ενώ στα Πειραματικά «ο πειραματισμός σε τρόπους λειτουργίας και διοίκησης του σχολείου»!!! Οπως και να έχει, πάντως, το βασικό ερώτημα είναι: Ποια παιδιά θα πάνε στο κανονικό δημόσιο σχολείο; Ποιο θα είναι το προφίλ του κανονικού δημόσιου σχολείου;
Οι αντιδράσεις που δέχτηκε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ήταν σφοδρές κυρίως από τους άμεσα ενδιαφερόμενους. Ηταν πραγματικά εντυπωσιακή η δραστηριοποίηση των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων. Στην επιστολή, δε, του Συλλόγου του Βαρβακείου Προτύπου Γυμνασίου πρώτα δίνουν τα διαπιστευτήριά τους διαβεβαιώνοντας για «την ταύτισή τους με την προβολή του προτύπου της αριστείας σε όλους τους χώρους της δημόσιας ζωής και κυρίως της παιδείας» και μετά ζητούν να αποσυρθεί η διάταξη για τις εισαγωγικές εξετάσεις στο Λύκειο. Οπως λένε: «Να μη συμβάλετε άθελά σας στο να μεταβληθεί η Τρίτη Γυμνασίου σε τάξη φροντιστηριακής μελέτης για τη διασφάλιση της παραμονής των παιδιών στο σχολείο τους. Να μη συνδέσετε το όνομά σας με νομοθετήματα “τιμωρίας” της αριστείας. Να μη διαψεύσετε τις ελπίδες και τα όνειρα τόσων παιδιών που αξίζουν επιβράβευση και όχι “τιμωρία”». Παράλογο; Οχι, είναι η πραγματικότητα που δεν αλλάζει με αποσπασματικές ρυθμίσεις οι οποίες προκαλούν ακόμα και τους θιασώτες της κυβέρνησης.
Πρέπει να ήταν βαρύ αυτό το «εμφυλιακό» χτύπημα από την προσφιλή στην υπουργό κοινότητα των Πρότυπων Σχολείων. Και ήταν και διπλό. Αναγκάστηκε όχι μόνο να μετρήσει το πολιτικό κόστος και να κάνει πίσω, αλλά να δεχτεί την ισχύουσα διάταξη που είχε εισαγάγει ο ΣΥΡΙΖΑ. Αδιανόητο!

Χειρότερο σενάριο

Υπάρχει, όμως, και χειρότερο σενάριο για την κ. Κεραμέως. Να πάρει πίσω κι άλλες ρυθμίσεις αριστείας. Πάλι εξαιτίας των αντιδράσεων της ίδιας κοινότητας γονέων και κηδεμόνων. Ηδη, έχουν αρχίσει οι πιέσεις για τον τρόπο διεξαγωγής των εισαγωγικών εξετάσεων στα Πρότυπα Γυμνάσια. Σύμφωνα με εγκύκλιο της υφυπουργού Σοφίας Ζαχαράκη προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αλλά και τις μονάδες Πρότυπων και Πειραματικών (από τις 12/5/2020), ορίζεται ότι η εισαγωγή στα Πρότυπα Γυμνάσια θα γίνει με δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων στις 29 Ιουνίου και «τα θέματα θα είναι ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής». Ζητείται, δηλαδή, να εφαρμοστεί μια υπάρχουσα, πλην ανενεργή εδώ και πολλά χρόνια, ρύθμιση. Τι θα γίνει; Ηδη τα φροντιστήρια έχουν προετοιμάσει τα παιδιά με τους όρους του παλιού συστήματος. Σε περιοχή όπου βρίσκεται γνωστό Πρότυπο Γυμνάσιο-Λύκειο, υπάρχει φροντιστήριο που δημιούργησε 17 τμήματα για τα παιδιά αυτά.
Μ’ αυτά και μ’ αυτά, μάλλον κρίθηκε μικρότερο το πολιτικό κόστος για τις δύο ρυθμίσεις για τα ΕΠΑΛ και τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα στο Δημοτικό, καθώς το πρώτο μπορεί να ξανασυζητηθεί, ενώ το δεύτερο θα εμπόδιζε άλλα σχέδια, ειδικά με ανοιχτά τα σενάρια για αναδιοργάνωση τάξεων και μεθόδων διδασκαλίας εν όψει επανεμφάνισης πανδημικών κρίσεων.
Οσο για τα ιστορικά πανεπιστημιακά Πειραματικά, ήταν επίσης οι αντιδράσεις έντονες. Μερικές, δε, περιπτώσεις ήταν κραυγαλέες. Οπως το Πειραματικό του ΕΚΠΑ. Πρώην διευθύντριά του είναι η κ. Παπατσίπα που άφησε την προεδρία της ΕΛΜΕ Προτύπων για να γίνει μέλος της ΕΕΠΠΣ (πρώην ΔΕΠΠΣ), δηλαδή της Διοικούσας Επιτροπής Προτύπων και Πειραματικών. Το ίδιο κραυγαλέα όμως και η αυτόματη μετατροπή –με το παρόν σχέδιο νόμου- σε Πρότυπο του Πειραματικού Σχολείου όπου ήταν διευθυντής ο νυν πρόεδρος του ΙΕΠ, κ. Αντωνίου. Θέλει προσοχή, αν και ο κ. Αντωνίου που κινείται σ’ αυτούς τους χώρους εδώ και χρόνια δεν φημίζεται για τη διακριτικότητά του. Τα ίδια γίνονταν και επί Αννας Διαμαντοπούλου. Κατά την αξιολόγηση από την επιτροπή του υπουργείου Παιδείας που θα όριζε ποια Πειραματικά θα γίνονταν Πρότυπα Πειραματικά (σύμφωνα με τον τότε νόμο) το σχολείο του κ. Αντωνίου αρίστευσε. Ο ίδιος ήταν και αντιπρόεδρος της ΔΕΠΠΣ, δηλαδή της αρμόδιας επιτροπής για την αξιολόγηση!

Τετάρτη 6 Μαΐου 2020

Ανακοίνωση της Ανεξάρτητης Κίνησης για το πολυνομοσχέδιο


ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΩΤ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΡΑ;

Το Υπουργείο Παιδείας, με μια πρωτοφανή κίνηση ανηθικότητας κι αντιδημοκρατικότητας, εν μέσω πανδημίας και με τα σχολεία κλειστά , έθεσε για διαβούλευση πολυνομοσχέδιο που αποδομεί το δημόσιο σχολείο κι επιτίθεται χωρίς καμία φραγή στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Σε συνθήκες οικονομικής, κοινωνικής κρίσης, με ενδεχόμενο νέο κύμα πανδημίας, σύμφωνα με τις ιατρικές εκτιμήσεις,  η κυβέρνηση αυξάνει τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από 22 σε 26.  Στα 7/θέσια και πάνω σχολεία κλείνει τα τμήματα που έχουν κάτω από 20 μαθητές και στα 2/θέσια νηπιαγωγεία κάτω από 16 νήπια.
Μια πρώτη εκτίμηση για την περιοχή μας, η εφαρμογή του νόμου θα οδηγήσει αμέσως σε μείωση 10 θέσεων δασκάλων και 5 Νηπιαγωγών. Το ντόμινο των μειώσεων περνά αυτόματα και σε όλες τις ειδικότητες.
Οι αναπληρωτές που δυστυχώς, λόγω αδιοριστίας, αποτελούν το 50% περίπου της εκπαιδευτικής κοινότητας, «οι άνθρωποι-βαλίτσες», θα οδηγηθούν σε απόλυση με αμφιλεγόμενη την επαναπρόσληψή τους.
Παραβλέπεται η ουσιαστική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και ανοίγει ο δρόμος για την αλλοίωση του χαρακτήρα του Νηπιαγωγείου και του αναλυτικού του προγράμματος  εισάγοντας  αυτοτελή γνωστικά αντικείμενα, χωρίς επιστημονική και παιδαγωγική τεκμηρίωση.
Ταυτόχρονα προβλέπονται μέσω της αξιολόγησης  η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων με μετρήσιμους δείκτες για όλες τις πτυχές του εκπαιδευτικού έργου, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, η αποτίμηση του έργου της σχολικής μονάδας με τη συμμετοχή των δήμων και των γονέων, η   σύνταξη Κανονισμού Λειτουργίας της σχολικής μονάδας και η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση από το ΠΕΚΕΣ και το ΙΕΠ.
Το σύνολο του πολυνομοσχεδίου λειτουργεί ως πολυμηχάνημα που επηρεάζει οριζόντια και κάθετα την εκπαιδευτική πυραμίδα και όλους σχετίζονται με αυτήν.
Η Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε.  Καστοριάς στηρίζει κάθε ενημερωτική δράση για τον χαρακτήρα του νομοσχεδίου και απευθύνεται σε συναδέλφους, γονείς, εργαζόμενους, ώστε να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο στη Βουλή.
Τα πρωτοβάθμια όργανα να αναλάβουν και να εξειδικεύσουν δράσεις στο Νομό μας, σύμφωνα με την απόφαση της ΔΟΕ.


Τρίτη 5 Μαΐου 2020

ΟΙ ΝΕΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΥΣΠΕ- ΔΕΛΛΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΠΕ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ


ΟΙ ΝΕΕΣ  ΣΥΝΘΗΚΕΣ  ΣΤΗΝ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΥΣΠΕ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

Οι απρόσμενες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία του κορονοϊού έβαλαν την εκπαίδευση σε νέο αστερισμό λειτουργίας.  Οι εκπαιδευτικοί ήδη καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες προκειμένου να ανταποκριθούν στη νέα πραγματικότητα, αξιοποιώντας κάθε μορφή εκπαίδευσης που ταιριάζει στο αντικείμενό τους αλλά και την προσφορότερη που σχετίζεται με την ιδιοσυγκρασία και τη σχέση τους με τις νέες τεχνολογίες.
Όλη αυτή η προσπάθειά μας να σταθούμε δίπλα στους μαθητές μας, στις οικογένειες τους , στην κοινωνία γενικά καταδεικνύει το ρόλο μας.  Αναδεικνύει την Παιδεία ως βασικό πυλώνα μιας κοινωνίας. Η στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης δεν πρέπει να επιτρέψει αστερίσκους από τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες.
Όσοι εξήγγειλαν καταργήσεις δομών υγείας ή παιδείας τώρα σιωπούν μπροστά στην πραγματικότητα που δεν ήθελαν να δουν για δικούς τους πολιτικούς λόγους.
Τώρα μας ανήκει το βήμα, ώστε να αναδείξουμε πραγματικότητες που σε άλλες συνθήκες οι στενές πολιτικές-γραφειοκρατικές διόπτρες παραμόρφωναν ή αλλοίωναν.
Τα συλλογικά συνδικαλιστικά μας όργανα , και κυρίως τα πρωτοβάθμια, έχουν να επιτελέσουν έναν κεντρικό και ουσιαστικό ρόλο στην κοινωνία που δραστηριοποιούνται.
Οι  κεντρικές πολιτικές πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται ( πολυνομοσχέδιο), το διάστημα αυτό, είναι μέρος ενός συνολικού σχεδίου και αποκαλυπτικό των στοχεύσεων τους. Τα πρωτοβάθμια όργανα  πρέπει να εξειδικεύσουν και να παρουσιάσουν τις συνέπειες των προτεινόμενων νομοθετημάτων. Το νου μας:  « Ο λύκος στην αντάρα χαίρεται».
Σε εγρήγορση λοιπόν όλων μας -  συνδικαλιστικά όργανα και μη, συνδικαλιστικά πρόσωπα και μη – γιατί μόνο έτσι θα είμαστε αποτελεσματικοί . Τα διαφορετικά επαγγελματικά χαρακτηριστικά του κάθε γνωστικού αντικειμένου αξιοποιήθηκαν στο παρελθόν  για τον κατακερματισμό της εκπαιδευτικής κοινότητας. Το ΤΩΡΑ διέλυσε αυτά τα σύννεφα  και «Όταν το σπίτι του γείτονα καίγεται σύντομα θα καεί και το δικό μας».
Συνάδελφοι/σσες
Ως τακτικό μέλος του ΠΥΣΠΕ Καστοριάς είμαι στη διάθεση, όπως πάντα, του τοπικού συνδικαλιστικού οργάνου.
Οι νέες γενικές συνθήκες αλλά και οι ειδικές στο νομό μας, θέτουν όλους προ πραγματικών ευθυνών .
Ως εκπρόσωπος  του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας  και όχι μόνο της παράταξης που μας ανέδειξε,  θεωρώ ότι το Υπηρεσιακό Συμβούλιο αποκτά πλέον ένα πιο επιτελικό ρόλο, προκειμένου να ομαλοποιηθεί, όσο γίνεται, η εκπαιδευτική καθημερινότητα που αναπάντεχα πρόβαλλε.
Παίρνοντας υπόψη γενικούς και ειδικούς παράγοντες το Υπηρεσιακό Συμβούλιο θα πρέπει από δω και πέρα να βρίσκεται σε μια συνεχή δια ζώσης συνεδρίαση. Υπάρχουν αίθουσες, αμφιθέατρα σχολείων που μπορούν να εξασφαλίσουν τη λήψη των απαραίτητων υγειονομικών μέτρων.
Οτιδήποτε άλλο δεν θα ανταποκριθεί  στο πραγματικό και αναγκαίο  αλλά στο επιδιωκόμενο.

ΔΕΛΛΑΣ  ΙΩΑΝΝΗΣ
ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΠΕ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

Παρασκευή 1 Μαΐου 2020

Η Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Καστοριάς για την Εργατική Πρωτομαγιά


Συναδέλφισσες συνάδελφοι ,  εργαζόμενοι , συνταξιούχοι, άνεργοι, νέες, νέοι,

Η Ανεξάρτητη Κίνηση ΕκπαιδευτικώνΚαστοριάς
τιμώντας το διαχρονικό σύμβολο των αγώνων, την ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ, απευθύνει σε όλους θερμό αγωνιστικό χαιρετισμό και κάλεσμα, να σταθούμε δυνατοί και συσπειρωμένοι απέναντι στη νέα μεγάλη αυτή δοκιμασία και στις αντίξοες συνθήκες που προκάλεσε και στη Χώρα μας η υγειονομική κρίση του covid 19.
Σήμερα εν έτει 2020 και εν μέσω της πρωτόγνωρης κρίσης που βιώνει όλη η υφήλιος λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, αναδεικνύεται ο αναντικατάστατος ρόλος των συνδικάτων στην υπεράσπιση των συμφερόντων της εργατικής τάξης, να διεκδικήσουν τα αιτήματά της, να απαιτήσουν μέτρα για την επιβίωσή της.

Η 1η του Μάη, είναι μέρα  ποτισμενη με το αίμα της εργατικής τάξης και πρέπει η σημερινή πρωτομαγιά να αποτελέσει  αφετηρία για πιο ουσιαστικούς, ενωτικούς, και μαζικούς αγώνες

Εκφράζουμε με κάθε τρόπο την εναντίωση μας σε κάθε ελαστική μορφή εργασίας, σε μειώσεις μισθών και συντάξεων , στην καταστρατήγηση των κεκτημένων εργασιακών δικαιωμάτων   καθώς και στην αντιδεοντολογική και ανήθικη ψήφιση του πολυνομοσχεδίου για την παιδεία , με κλειστά σχολεία.!!!!

Το δημόσιο σχολείο και η δημόσια υγεία και τα μάτια μας !!!!  

Η απάντηση δασκάλων και εργαζομένων, συνολικά,  πρέπει να είναι μία και μοναδική:  Να αποκρούσουμε άμεσα και  αποτελεσματικά αυτές τις πολιτικές.  Είναι καθήκον μας να υψώσουμε το γρηγορότερο το ανάστημά μας και να οργανώσουμε νέους αγώνες, που θα φωτίσουν το μέλλον μας με ελπίδα.


Η Ανεξάρτητη  Κίνηση  Εκπαιδευτικών Καστοριάς