Ø Επιδιώκουμε την ΕΝΟΤΗΤΑ στον Κλάδο μας απέναντι στα κοινά προβλήματα.

Ø Αγωνιζόμαστε για την ανατροπή των πολιτικών που οδηγούν στη διάλυση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και την εξόντωση του Εκπαιδευτικού.

Ø Αποζητούμε την απαλλαγή του κλάδου από τις συνδικαλιστικές παρατάξεις που είναι δέσμιες κομματικών συμφερόντων προκειμένου να αλλάξει πλεύση το συνδικαλιστικό κίνημα, να πράττει και να φέρεται αδέσμευτα και αγωνιστικά ενάντια στις μεθοδεύσεις των κυβερνητικών επιλογών.


Δευτέρα 29 Ιουλίου 2019

Λειτουργικά κενά



Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Εν αναμονή της πρώτης φάσης των αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ, καθώς από αύριο 30/7 ξεκινούν οι συνεδριάσεις του ΚΥΣΠΕ, σας ενημερώνουμε πως τα λειτουργικά κενά που δόθηκαν από τη ΔΠΕ Καστοριάς, προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, είναι τα παρακάτω:
ΓΕΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΚΛΑΔΟΣ
ΚΕΝΑ
ΠΕ05- ΓΑΛΛΙΚΩΝ
-2
ΠΕ06- ΑΓΓΛΙΚΩΝ
-3
ΠΕ07- ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ
-2
ΠΕ08- ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ
-11
ΠΕ11- ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
-5
ΠΕ60- ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
-3
ΠΕ70- ΔΑΣΚΆΛΩΝ
-8
ΠΕ79- ΜΟΥΣΙΚΗΣ
-8
ΠΕ86- ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
-4
ΠΕ91- ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
-6

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΚΛΑΔΟΣ
ΚΕΝΑ
ΠΕ08- ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ
-1
ΠΕ60- ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
-3
ΠΕ70- ΔΑΣΚΆΛΩΝ
-22
ΠΕ79- ΜΟΥΣΙΚΗΣ
-1
ΠΕ91- ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
-1

Σταύρος Μπέλλος
Αιρετός ΠΥΣΠΕ Καστοριάς

Κυριακή 21 Ιουλίου 2019

Πίνακας δεκτών υποψηφίων για Κ.Ε.Α. Δυτικής Μακεδονίας

Αποτέλεσμα εικόνας για ΚΠΕ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

Ανακοινώθηκε ο πίνακας δεκτών υποψηφίων εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι πληρούν τα τυπικά προσόντα συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής των μελών των παιδαγωγικών ομάδων των Κ.Ε.Α. Δυτικής Μακεδονίας, όπως αυτός καταρτίστηκε με την 1η /15-07-2019 Πράξη της κοινής συνεδρίασης του Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. και Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε. Δυτικής Μακεδονίας. 

Δείτε περισσότερα στον παρακάτω πίνακα:

Σάββατο 20 Ιουλίου 2019

Οι επιπολαιότητες της κ. Κεραμέως

Πίσω ολοταχώς και όσο γίνεται αθόρυβα έκανε το υπουργείο Παιδείας στο ζήτημα των μηχανογραφικών. Η παράταση που έδωσε προκειμένου να εξετάσει την επάρκεια των νέων τμημάτων που προέκυψαν από τις συγχωνεύσεις των ΑΕΙ έληξε με κενές προσδοκίες. Δεν άλλαξε τίποτα, δεν εξηγήθηκε τίποτα. Μάταια αναστατώθηκαν οι υποψήφιοι.
Οσο μεγαλοπρεπώς ανακοινώθηκε πως θα δοθεί παράταση με σαφή ένδειξη την παρέμβαση στο εγχείρημα της προηγούμενης ηγεσίας τόσο αμήχανα μαζεύτηκε το θέμα της παράτασης της προθεσμίας συμπλήρωσης των μηχανογραφικών.
Η νέα ηγεσία του υπουργείου φαίνεται ότι μόλις πάτησε το πόδι της στο κτίριο του Αμαρουσίου θέλησε να κάνει κάτι εντυπωσιακό. Και ξεκίνησε από τις πανελλαδικές. Ηταν εντυπωσιακή επιπολαιότητα.

Ελλειψη εμπειρίας

Οι αντιδράσεις για την αναστάτωση των παιδιών που θα καλούνταν να ξανασυμπληρώσουν μηχανογραφικά -αφού η συντριπτική πλειονότητα είχε ολοκληρώσει τη σχετική διαδικασία-, η καταφανής έλλειψη εμπειρίας, γνώσης και σχεδιασμού, η αδυναμία διαχείρισης ακόμα και της ιδέας να ζητήσει στοιχεία από όλα τα ΑΕΙ, να τα μελετήσει και να καταργήσει τα τμήματα μέσα σε δύο ημέρες, ο κίνδυνος να ακροβατήσει σε θέματα συνταγματικότητας και ταυτόχρονα αυτοδιοίκητου των ΑΕΙ αποτέλεσαν έναν ικανό αριθμό λόγων να το πάρει πάλι από την αρχή το ζήτημα.
Τι θα μπορούσε, εξάλλου, να γίνει μέσα στην παράταση των δύο ημερών; Τίποτα! Και δεν έγινε. Εκτός κι αν η υπουργός πήρε απάντηση απ’ όλες τις διοικήσεις ότι τα τμήματα είναι έτοιμα να λειτουργήσουν και έτσι της λύθηκαν οι απορίες. Αν και αρκούσε η μελέτη που τα ίδια τα Ιδρύματα υποχρεωτικά είχαν καταθέσει για τη βιωσιμότητα των τμημάτων.
Ολα αυτά δεν αλλάζουν κάποιες αστοχίες της προηγούμενης ηγεσίας τις οποίες προφανώς ήθελε να καταδείξει η υπουργός, έστω και τόσο αδέξια. Μέχρι στιγμής, παρακολουθούμε μόνο μεγαλόστομες ανακοινώσεις και επιπόλαιες πρωτοβουλίες που ενίοτε προκαλούν και ζημιές.
Η κ. Κεραμέως γλίτωσε τελευταία στιγμή τη ζημιά στις πανελλαδικές που, σημειωτέον, θα έπρεπε να γνωρίζει ότι κανείς δεν τις αγγίζει αν δεν πρόκειται για πραγματικά σοβαρή ανάγκη. Η δεύτερη ακροβασία επιχειρείται με την Εκκλησία.
Προχθές, στη συνάντηση με τον Ιερώνυμο στην Αρχιεπισκοπή, η κ. Κεραμέως διαβεβαίωσε για την πρόθεσή της να τα δώσει όλα. «Η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να ξεκινήσει άμεσα η επανέναρξη του διαλόγου προκειμένου να συζητήσουμε όλα τα ζητήματα μεταξύ Πολιτείας - Εκκλησίας, πάντοτε με σεβασμό στους διακριτούς ρόλους» δήλωσε και συμπλήρωσε: «Επιδίωξή μας είναι η διασφάλιση των υφιστάμενων μισθολογικών, ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των κληρικών».
Τώρα, αν στις «τακτικές επαφές», που αποφασίστηκε να καθιερωθούν, απαιτήσει η Εκκλησία και κάτι παραπάνω, είτε στα σχολεία για τα Θρησκευτικά είτε, ενδεχομένως, άλλα που θα σκεφτεί -στα εθνικά, στα αμιγώς πολιτειακά ζητήματα-, τότε θα δείξει αν θα γίνει κι άλλη ζημιά.

Τρίτη 16 Ιουλίου 2019

Στις 8:15 το πρώτο κουδούνι στα σχολεία και τη νέα χρονιά


Διευκρινίσεις για το ωράριο λειτουργίας στα σχολεία (Δημοτικά, Γυμνάσια και Λυκεία) από τη νέα χρονιά έδωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
Υπενθυμίζεται ότι ο προηγούμενος υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, είχε αναφέρει ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο να ξεκινούν τα μαθήματα στις 9 το πρωί κι όχι στις 8:15 που ίσχυε μέχρι τώρα.
Μιλώντας σήμερα (Δευτέρα) από το ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, η κ. Κεραμέως ξεκαθάρισε ότι δεν αλλάζει τίποτα στο ωράριο λειτουργίας κατά τη νέα σχολική χρονιά και συνεπώς το πρώτο κουδούνι θα σημάνει στις 8:15 το πρωί. 

Άσυλο και Νομική


Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως
EUROKINISSI

Εξάλλου, η υπουργός μίλησε για άλλα θέματα της εκπαίδευσης που βρίσκονται στην επικαιρότητα. Πιο συγκεκριμένα, επανέλαβε ότι «το πανεπιστημιακό άσυλο θα καταργηθεί άμεσα», διευκρίνισε ότι το σύστημα των Πανελληνίων εξετάσεων δεν θα αλλάξει για την ερχόμενη χρονιά και σημείωσε ότι θα προσληφθούν κανονικά 4.500 εκπαιδευτικοί για τα σχολεία ειδικής αγωγής. 
Αναφερόμενη, τέλος, στην υπόθεση της ίδρυσης Νομικής Σχολής στην Πάτρα, υπογράμμισε ότι «η χώρα δεν χρειάζεται άλλους άνεργους δικηγόρους...».

Δευτέρα 1 Ιουλίου 2019

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και το Κοινοτικό Δίκαιο για τους αναπληρωτές

Ανακοίνωση του ΠΑΣΑΔ με κείμενο του νομικού συμβούλου του Συλλόγου που αφορά στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου και τις πράξεις συμμόρφωσης χωρών με το κοινοτικό δίκαιο
Συνάδελφοι, δίνουμε στη δημοσιότητα κείμενο του κ. Αλέξανδρου Σπυριδωνίδη, νομικού συμβούλου του ΠΑΣΑΔ, που αφορά την απόφαση του Ευρωπαϊκού δικαστηρίου και τις πράξεις συμμόρφωσης χωρών με το κοινοτικό δίκαιο που είναι απόρροια αυτής της απόφασης, καθώς και το σχετικό infographic που δημιουργήσαμε.
Το κείμενο έχει ήδη επιδοθεί σε κόμματα και σε πολιτικούς σχηματισμούς και θα επιδοθεί στο σύνολο των κομμάτων της ελληνικής Βουλής που θα προκύψει στις 8/7. Το χρησιμοποιούμε δε για ό,τι μέχρι σήμερα παλεύουμε, για τον ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ, τίποτε περισσότερο τίποτε λιγότερο.
"Το ζήτημα της εργασιακής αποκατάστασης των συμβασιούχων εκπαιδευτικών, με μακρά προϋπηρεσία, τέθηκε με οξύτητα σε όλες τις χώρες της Νότιας Ευρώπης, κατά την τελευταία δεκαετία. Τούτο οφείλεται στη γενικευμένη προσφυγή των αντίστοιχων κρατών-μελών σε αλληλοδιάδοχες συμβάσεις ορισμένου χρόνου, προκειμένου να καλυφθούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης, που δεν μπορούσαν να ικανοποιηθούν με τον διορισμό μόνιμου προσωπικού λόγω των νομοθετικών περιορισμών, οι οποίοι, με τη σειρά τους, τελούσαν σε συνάρτηση με την ενσκήψασα δημοσιονομική κρίση. Η καταχρηστική αυτή σύναψη συμβάσεων ορισμένου χρόνου, σε συστηματική βάση, είχε ως συνέπεια τον εγκλωβισμό και την καθήλωση χιλιάδων εκπαιδευτικών σε συνθήκες διαρκούς εργασιακής επισφάλειας. Ωστόσο, η νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, λειτούργησε ως ανάχωμα στην εδραίωση της προπεριγραφείσας παθογένειας. Ιδιαιτέρως αξιοπρόσεκτη στη συνάφεια αυτή, είναι η απόφαση του προαναφερόμενου Δικαστηρίου της 26ης Νοεμβρίου 2014, στις συνεκδικασθείσες υποθέσεις C-22/13,C-61/13 έως C-63/13 και C-418/13 (Raffaella Mascolo κ.λπ. κατά Ministero dell’Istruzione, dell’Università e della Ricerca και Comune di Napoli), με την οποία κρίθηκε ότι οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί εμπίπτουν στο προστατευτικό πεδίο της οδηγίας 1999/70/ΕΚ και έχουν αξίωση για τη λήψη αντισταθμιστικών μέτρων, που αποβλέπουν στην ανακούφιση της επισφαλούς εργασιακής κατάστασης στην οποία έχουν περιέλθει με υπαιτιότητα της Πολιτείας, σύμφωνα και με τα διαλαμβανόμενα στη ρήτρα 5 της προσαρτώμενης στην ανωτέρω οδηγία συμφωνίας-πλαισίου για την εργασία ορισμένου χρόνου.
Ακολούθως, με την απόφαση 187/15-6-2016 του Ιταλικού Συνταγματικού Δικαστηρίου, κρίθηκε (σκέψη 18.1 του κυρίως δικανικού συλλογισμού) -και μάλιστα, υπό το κράτος ισχύος της διατάξεως του τετάρτου εδαφίου του άρθρου 97 του Ιταλικού Συντάγματος που προβλέπει ως γενικό τρόπο εισόδου στη δημόσια υπηρεσία την επιτυχία σε διαγωνισμό-, ότι η ληφθείσα με το άρθρο 1 περ. 109 του Νόμου 107/2015 πρόνοια για διευκόλυνση της προσλήψεως στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα των μακροχρονίως συμβασιούχων εκπαιδευτικών με όρους διάρκειας, αποτελούσε κατάλληλο και πρόσφορο αντισταθμιστικό μέτρο για την αποκατάσταση της βλάβης που είχαν υποστεί, λόγω ακριβώς της επί μακρόν απασχολήσεως τους με συμβάσεις ορισμένου χρόνου.
Στην ίδια κατεύθυνση, με την από 15-4-2016 απόφαση του Δικαστηρίου Εργατικών Διαφορών της Κυπριακής Δημοκρατίας (Αριθμός υποθέσεως: 118/2012), που κατέστη αμετάκλητη, μετά την υποβολή παραιτήσεως από την ασκηθείσα κατ’ αυτής έφεση, κρίθηκε πως η αναγνώριση ότι ο αιτών εκπαιδευτικός κατέστη εργαζόμενος αορίστου χρόνου αποτελεί το αναγκαίο αντιστάθμισμα των δυσμενών συνεπειών που απέρρεαν για τον ίδιο από την καταχρηστική απασχόληση του ως συμβασιούχου ορισμένου χρόνου επί μακρόν. Ήδη δε, με το άρθρο 11 του Νόμου περί Ρύθμισης της Απασχόλησης Εργοδοτουμένων Αορίστου και Εργοδοτουμένων Ορισμένου Χρόνου στη Δημόσια Υπηρεσία, που ψηφίστηκε και δημοσιεύθηκε κατά το έτος 2016, ορίσθηκε ότι η σύμβαση ορισμένου χρόνου εργαζομένου, ο οποίος συμπληρώνει τριάντα (30) μήνες συνολικής απασχόλησης στη δημόσια υπηρεσία, ανεξαρτήτως της διαδοχής ή μη των συμβάσεων εργασίας του, μετατρέπεται σε σύμβαση αορίστου χρόνου.
Περαιτέρω, για την εργασιακή τακτοποίηση της κατηγορίας των απασχολουμένων επί μακρόν συμβασιούχων εκπαιδευτικών αναλήφθηκε στην Πορτογαλία –ύστερα και από τις ασκηθείσες πιέσεις από μέρους της Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Ενώσεως για συμμόρφωση προς την οδηγία 1999/70- σχετική νομοθετική πρωτοβουλία που μορφοποιήθηκε με την δημοσίευση του Νόμου-Διατάγματος 83 Α/23-5-2014. Με το διάταγμα τούτο τροποποιήθηκε το άρθρο 42 του νομοθετικού διατάγματος 132/2012, εις τρόπον ώστε να παρέχεται σε συμβασιούχους εκπαιδευτικούς, που έχουν συμπληρώσει πενταετία διδάσκοντας δυνάμει συμβάσεων ορισμένου χρόνου, η δυνατότητα να ζητήσουν την πρόσληψη τους με εργασιακή σύμβαση αορίστου χρόνου.
Ομοίως αξιοσημείωτη είναι η πρόσφατη απόφαση 966/2018 του Τμήματος Διοικητικής Δικαιοσύνης του Ανωτάτου Δικαστηρίου της Ισπανίας (Tribunal Supremo- Sala de lo Contencioso Administrativo), η οποία με σημείο αναφοράς την προστατευτική νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς, αναγνώρισε ότι η συγκεκριμένη κατηγορία εργαζομένων προσήκει να απολαμβάνει καθεστώτος προστασίας που προσιδιάζει σε εργασιακές σχέσεις αορίστου χρόνου και γι’ αυτό έκρινε ότι η καταγγελία των συμβάσεων εργασίας τους την 30η Ιουνίου εκάστου σχολικού έτους και συνακόλουθα η διακοπή της μισθοδοσίας τους αντίκειται στο Δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κοινή συνισταμένη των δικαιοδοτικών τούτων κρίσεων και των αντίστοιχων νομοθετικών ρυθμίσεων, είναι ο επιτυχής συγκερασμός της τηρήσεως των συνταγματικών περιορισμών αναφορικά με τον τρόπο στελεχώσεως των δημοσίων υπηρεσιών, με την ικανοποίηση της αδήριτης κοινωνικής ανάγκης για άρση της εργασιακής επισφάλειας των απασχολούμενων στο δημόσιο τομέα εκπαιδευτικών με αλλεπάλληλες συμβάσεις ορισμένου χρόνου.
Η προηγηθείσα επισκόπηση των εξελίξεων στις υπόλοιπες χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου, φανερώνει, όμως, παράλληλα και την αδικαιολόγητη υστέρηση συμμόρφωσης της Ελληνικής Πολιτείας προς τις επιταγές του ενωσιακού δικαίου, από τις οποίες εκπορεύεται υποχρέωση ανάληψης θεσμικών πρωτοβουλιών για διασφάλιση σταθερών εργασιακών σχέσεων στους θιγόμενους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς. Και τούτο, παρότι στην ελληνική έννομη τάξη υφίσταται από μακρού η διάταξη του άρθρου 8 παρ.3 του Νόμου 2112/1920, που παρέχει μάλιστα προστασία πληρέστερη εκείνης της Οδηγίας 1999/70, αφού κατά την εφαρμογή των εν λόγω διατάξεων του εθνικού δικαίου έχει επικρατήσει η ερμηνεία ότι μπορεί η σύμβαση να θεωρηθεί αορίστου χρόνου, έστω και αν μία μόνο σύμβαση που προσχηματικά ονομάσθηκε ορισμένου χρόνου, καταρτίσθηκε (βλ. ad hoc ΜονΠρωτΑθηνών 212/2015). Η παρατεινόμενη αθέτηση των θεμελιωδών συναφών υποχρεώσεων της Ελληνικής Δημοκρατίας, απασχόλησε την Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στη συνεδρίαση αυτής της 20-2-2019, οπότε και εξετάστηκε η από 20-6-2018 αναφορά που υπέβαλε η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος, καταγγέλλοντας την μη πραγματοποίηση διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών στην Ελλάδα, καθώς και την άνιση αντιμετώπιση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε σχέση με τους μόνιμους σε επίπεδο αμοιβών και δικαιωμάτων. Ταυτόχρονα, το ίδιο ζήτημα διερευνά και η Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ένταξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής".



πασαδ