Ø Επιδιώκουμε την ΕΝΟΤΗΤΑ στον Κλάδο μας απέναντι στα κοινά προβλήματα.

Ø Αγωνιζόμαστε για την ανατροπή των πολιτικών που οδηγούν στη διάλυση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και την εξόντωση του Εκπαιδευτικού.

Ø Αποζητούμε την απαλλαγή του κλάδου από τις συνδικαλιστικές παρατάξεις που είναι δέσμιες κομματικών συμφερόντων προκειμένου να αλλάξει πλεύση το συνδικαλιστικό κίνημα, να πράττει και να φέρεται αδέσμευτα και αγωνιστικά ενάντια στις μεθοδεύσεις των κυβερνητικών επιλογών.


Πέμπτη 15 Απριλίου 2021

Πειραματικά σχολεία – Η αθέατη πλευρά του νομίσματος

Για το θέμα του χαρακτηρισμού του 10ου Δημοτικού Σχολείου  Καστοριάς και του 9ου Νηπιαγωγείου Καστοριάς ως πειραματικά ειπώθηκαν πολλά στους τοπικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς , κυρίως από την πλευρά του Δ/ντή Π.Ε. Καστοριάς, που ωραιοποίησε και εξιδανίκευσε την πρότασή του αυτή προς το ΥΠΑΙΘ και τους εμπλεκόμενους Συλλόγους Γονέων, μερίδας γονέων του 10ου Δημ. Σχολείου που τη χαρακτήρισε ως ευκαιρία,  αλλά και της Ένωσης Γονέων Καστοριάς η οποία αποδέχτηκε την πρόταση ως  αντιστάθμισμα για την «απώλεια» της αρχιτεκτονικής σχολής.

 Ελάχιστα ακούστηκαν σχετικά με την αθέατη πλευρά  του νομίσματος, κυρίως πριν τις παραπάνω ανακοινώσεις, γράφτηκαν όμως κάποιες επιφυλάξεις από την Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπ/κών Π.Ε. Καστοριάς οι οποίες αγνοήθηκαν συστηματικά από τους τοπικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς.

 Από την πλευρά μας ως ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΠΡΩΤ. ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ επισημαίνουμε   τα παρακάτω :

 1. Αναφέρεται στο σχετικό ΦΕΚ ότι : «Στα σχολεία αυτά αναπτύσσονται ερευνητικές, δημιουργικές δράσεις και εφαρμόζονται πιλοτικά προγράμματα σπουδών, μέθοδοι διδασκαλίας, νέο εκπαιδευτικό υλικό, έντυπο και ψηφιακό, νέα διδακτικά εργαλεία, σχολικά εγχειρίδια και καινοτόμες διδακτικές πρακτικές.

Από τα παραπάνω λοιπόν προκύπτει το ερώτημα, ποια είναι όλα αυτά που επικαλείται το ΦΕΚ και γιατί μέχρι τώρα η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δεν τα έχει κάνει γνωστά στους εκπαιδευτικούς, στου γονείς και στην κοινή γνώμη;

 2. Προβλέπεται στο ΦΕΚ χρηματοδότηση, πέραν της τακτικής όπως και τα λοιπά σχολεία, «επιπροσθέτως: α) από τον Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.) του Α.Ε.Ι., με το οποίο συνεργάζονται ή άλλον συνεργαζόμενο φορέα, β) από δωρεές, χορηγίες, κληρονομίες, κληροδοσίες και άλλες παροχές τρίτων, καθώς και επιχορηγήσεις από άλλες πηγές…»

Έχουν εγγραφεί στον παρόντα προϋπολογισμό του Κράτους αυτά τα κονδύλια για το αντίστοιχο ΑΕΙ (Πανεπιστήμιο Δυτ. Μακεδονίας); Αν προκύψει πρόβλημα σ’ αυτού του είδους τη χρηματοδότηση τότε αναγκαστικά θα χρειαστεί να επιλεγεί η β. περίπτωση, άρα ανοίγει ο δρόμος της εισόδου των ιδιωτών χρηματοδοτών που θα έχουν λόγο και άποψη στη λειτουργία των σχολείων αυτών. Κι αν δε βρεθούν και μ’ αυτόν τον τρόπο τα απαραίτητα κονδύλια, τότε πώς θα εξευρεθούν χρήματα, μήπως απομυζώντας από τις ήδη μειωμένες επιχορηγήσεις των σχολικών επιτροπών, κάτι που θα αποβεί αρνητικό στη λειτουργία των υπόλοιπων σχολείων;

 3. Τα πειραματικά αυτά σχολεία, δημοτικά ή νηπιαγωγεία,  θα έχουν διασύνδεση με τα αντίστοιχα Παιδαγωγικά Τμήματα.

 Υπάρχει καταγεγραμμένη η άποψη των Προέδρων των Παιδ. Τμημάτων, θετική ή αρνητική, υπάρχει το ανάλογο, σε αριθμούς,  διδακτικό τους προσωπικό ώστε να καλύψει όλα τα πειραματικά σχολεία της Δυτ. Μακεδονίας και τέλος θα τους αποδοθούν τα προβλεπόμενα χρηματικά κονδύλια, που με τη σειρά τους θα τα κατανείμουν στα σχολεία αυτά;

 4. Στο άρθρο 17 αναφέρεται ότι δημιουργείται το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο, το οποίο είναι  μια «σκιώδης διεύθυνση» σε κάθε Πρότυπο  Πειραματικό  και θα αποτελείται από: ένα (1) μέλος Δ.Ε.Π. ελληνικού Α.Ε.Ι., τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, τον Διευθυντή ή Προϊστάμενο του σχολείου, δύο (2) εκπαιδευτικούς του ΠΕΙ.Σ., οι οποίοι επιλέγονται με τους αναπληρωτές τους με απόφαση της Π.Ε.Π.Π.Σ., με κριτήριο τα ακαδημαϊκά τους προσόντα και κατόπιν αξιολόγησης της «προσφοράς» τους στο σχολείο.  Το ΕΠΕΣ έχει αυξημένες αρμοδιότητες, αποφασιστικού χαρακτήρα (αξιολόγηση εκπαιδευτικών, υποβολή της έκθεσης εσωτερικής αξιολόγησης, δημιουργία ομίλων, αναμόρφωση του αναλυτικού και ωρολογίου προγράμματος, προγράμματα πρακτικής άσκησης προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών, ερευνητικές δραστηριότητες κλπ) υποβαθμίζοντας έτσι τον ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων.

 Όσο για την πρακτική άσκηση των προπτυχιακών φοιτητών, έχει προβλεφθεί με ποιον τρόπο αυτή θα γίνεται και πώς θα διασφαλίζονται οι φοιτητές για μετακίνηση, στέγη και διατροφή, τη στιγμή που θα μετακινούνται εκτός της κατοικίας τους που θα έχουν στην έδρα του αντίστοιχου Παιδαγωγικού Τμήματος;

   5. Στο άρθρο 22 αναφέρεται ότι δημιουργείται πενταμελές συμβούλιο στήριξης του σχολείου με τετραετή θητεία, το οποίο αποτελείται από: α) τον Διευθυντή του Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., ως Πρόεδρο, β) έναν (1) εκπρόσωπο του Δήμου με γνώσεις και εμπειρία σε θέματα εκπαίδευσης που επιλέγεται από το δημοτικό συμβούλιο, ως Αντιπρόεδρο, γ) έναν (1) εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων και δ) δύο (2) διακεκριμένες προσωπικότητες της τοπικής κοινωνίας, το οποίο αποφασίζει για θέματα που σχετίζονται με την προσφορά του σχολείου στην τοπική κοινωνία, θέματα που σχετίζονται με την υλικοτεχνική υποδομή και τους οικονομικούς πόρους του σχολείου, την αξιοποίηση και διάθεση των οικονομικών πόρων της σχολικής μονάδας κλπ. Βασικές διαδικασίες δηλαδή του σχολείου περνούν σε εξωσχολικούς και άρα αναρμόδιους φορείς.

 Εκτός του Διευθυντή, αυτά τα τέσσερα μέλη με ποια κριτήρια θα επιλεγούν;  Σε περίπτωση που οι αποφάσεις του οργάνου είναι αρνητικές για τη λειτουργία του Πειρ. Σχολείου σε ποιον θα αποδοθούν ευθύνες και από ποιο όργανο ή φορέα;

   6. Στο άρθρο 19 παρ.15 αναφέρεται :

«Οι εκπαιδευτικοί που είναι τοποθετημένοι οριστικά σε σχολείο που χαρακτηρίζεται ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. παύουν να είναι οριστικά τοποθετημένοι σε αυτό…»

Επομένως, αν ένα σχολείο μετατραπεί σε Πειραματικό οι ήδη υπηρετούντες σε αυτό χάνουν αυτόματα την οργανική τους. Μπορούν να παραμείνουν με διετή θητεία κατά την οποία θα πρέπει να φροντίσουν για την αυτοεπιμόρφωσή τους, καθώς θα ακολουθήσει σχετική αξιολόγησή τους για το αν θα παραμείνουν ή όχι στο σχολείο.

Ποιος φορέας θα αναλάβει και θα συντονίσει την αυτοεπιμόρφωση των εκπαιδευτικών;

Αν με την αξιολόγησή τους δεν παραμείνουν στο σχολείο, μήπως με τον τρόπο αυτό ανοίγει ο δρόμος για κατάργηση όλων των οργανικών θέσεων και προφανώς της επιλογής δασκάλων ανά σχολείο από άλλον φορέα;

Στην περίπτωση που καταργηθούν τα Πειρ. Σχολεία θα επιστρέψουν στην οργανική τους θέση;

   7. Στο άρθρο 19 παρ.18 αναφέρεται :

«Λειτουργικά κενά που προκύπτουν, για οποιονδήποτε λόγο, κατά την έναρξη ή κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους σε Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ., καλύπτονται από εκπαιδευτικούς άλλων Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό διδακτικό τους ωράριο, σύμφωνα με την παρ. 22. Αν δεν είναι δυνατή η κάλυψη των κενών από τους εκπαιδευτικούς του πρώτου εδαφίου, τα λειτουργικά κενά καλύπτονται με αποσπάσεις εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε σχολεία της οικείας Π.Δ.Ε. και διαθέτουν αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα.».

Ακόμα και οι εκπαιδευτικοί που θα τοποθετηθούν με προσωρινή τοποθέτηση στα σχολεία αυτά, με βάση τα μόρια που θα κατέχουν, κινδυνεύουν να  εξοβελισθούν από αυτά, αφού προτεραιότητα θα δίνεται σε συναδέλφους με αυξημένα προσόντα, ακόμα κι αν αυτοί προέρχονται από άλλο ΠΥΣΠΕ.

Στην περίπτωση που η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν θα είναι θετική για όλους, το διδακτικό προσωπικό θα αλλάζει διαρκώς, με αρνητικές συνέπειες για τους μαθητές, αλλά και για τη λειτουργία του Πειρ. Σχολείου.

Συμπερασματικά λοιπόν , τα Πειραματικά σχολεία, πέραν της προφανούς κατηγοριοποίησης των σχολείων που επιφέρουν, θα αποτελέσουν  μία συνεχώς αξιολογούμενη δομή στην οποία οι εκπαιδευτικοί δεν θα έχουν οργανική θέση, θα έχουν επιπλέον γραφειοκρατικό φόρτο εργασίας και θα αξιολογούνται διαρκώς. Ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν θα αποτελεί επί της ουσίας το κυρίαρχο όργανο του σχολείου καθώς το ΕΠ.Ε.Σ. και το Συμβούλιο Στήριξης αποφασίζουν για όλα σχεδόν τα θέματα του σχολείου. Ταυτόχρονα, θεσμοθετείται και επίσημα η αναζήτηση χορηγιών και δωρεών για τη χρηματοδότησή τους.

Ναι σε πειραματικά σχολεία, που θα ιδρυθούν εξαρχής και εκ του μηδενός σε διαφορετικά κτήρια και   όχι σε ήδη λειτουργούντα σχολεία  αλλά με αξιοπρεπείς εργασιακές σχέσεις για τους εκπαιδευτικούς, με τυχαία επιλογή μαθητών για όλες τις τάξεις, με αυξημένη χρηματοδότηση όχι μόνον γι’ αυτά αλλά και για τα υπόλοιπα σχολεία, στα οποία επίσης θα γίνεται ουσιαστική έρευνα, ώστε να διαχέονται οι νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις και οι επιστημονικές κατακτήσεις και να εφαρμόζονται άμεσα σ’ αυτά , με στόχο την ολόπλευρη μόρφωση και την καλλιέργεια της προσωπικότητας των παιδιών και την αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου.


Δευτέρα 12 Απριλίου 2021

Ευχές στους συνταξιοδοτούμενους εκπαιδευτικούς της ΠΕ Καστοριάς

 

Η ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  ΠΕ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ, μετά και τη λήξη της καταληκτικής ημερομηνίας των αιτήσεων συνταξιοδότησης, εύχεται στους 28 συναδέλφους / ισσες εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού μας που συνταξιοδοτούνται, να είναι υγιείς και να απολαύσουν τα αποτελέσματα των κόπων της επαγγελματικής τους πορείας.  

Ευτυχία και δημιουργικότητα να συνοδεύουν κάθε στιγμή της μετέπειτα ζωής τους και να κρατούν άσβεστη τη φλόγα της αέναης νιότης και προσφοράς που τους χάρισε το επάγγελμα του δασκάλου. 

Καλή συνταξιοδότηση συνάδελφοι!

Ποιοι συνταξιοδοτούνται:


Α. ΔΑΣΚΑΛΟΙ/ΔΑΣΚΑΛΕΣ

 

1. Ζυγούρη Έλενα

2.  Τζαβέλλα Κυριακή

3.  Κοκκαλένιος Παναγιώτης

4. Βερβέρης Γεώργιος

5. Δημητριάδου Ουρανία

6. Σαβαρίκα Δήμητρα

7. Στούμπου Σουλτάνα

8. Κιουτσούκης Ναούμ

9. Χαραλαμπίδου Αγγελική

10. Κυριαζής Χρήστος

11. Σμπόνιας Βασίλειος

12. Κοκκαλένιου Αφροδίτη

13. Μπουτσιάδης Νικόλαος

 

Β. ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ

1. Αναστασιάδου Μαρία

2. Γεωργοπούλου Όλγα

3. Θωμά Μαρία

4. Καψιώχα Ερμιόνη

5. Μαζαράκη Ζαφείρω

6. Μουριοπούλου Γεωργία

7. Μουτουσίδου Κυριακή

8. Ναούμ Αικατερίνη

9. Χαλτεπενίδου Ανθούλα

10. Χρήστου Μαρία

 

Γ. ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΠΕ11)

 

1. Καραμάνου Πολυξένη

2. Πρέμπτη Όλγα

 

Δ. ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (ΠΕ06)

 

1. Μουτιάδου Κλειώ

2. Παπαγεωργίου Σταματία

 

Ε.ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

1. Ζήνδρος Μιχαήλ



Παρασκευή 2 Απριλίου 2021

Επιστολή προς τους γονείς της ΠΕ Καστοριάς , σχετικά με τον χαρακτηρισμό του 9ου Νηπιαγωγείου και 10ου Δ. Σ. Καστοριάς ως Πειραματικά

 

Αγαπητοί γονείς,

 

Μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες πανδημίας με τους γνωστούς περιορισμούς και χωρίς να έχει προηγηθεί ο παραμικρός θεσμικός διάλογος με τη σχολική κοινότητα, με την κοινωνία και τα κύτταρά της, τις γειτονιές των σχολείων, το Υπουργείο Παιδείας και ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς θέλουν να χαρακτηρίσουν εντελώς αιφνιδιαστικά τo 9ο  Νηπιαγωγείο και το 10ο Δημοτικό Σχολείο Καστοριάς ως Πειραματικά.

Είναι επιστημονικά παραδεκτό στην εκπαιδευτική κοινότητα ότι τα Πειραματικά Σχολεία θα πρέπει να είναι συνδεδεμένα με τα Παιδαγωγικά Τμήματα, ώστε να εφαρμόζουν τα προτεινόμενα από αυτά προγράμματα, με βάση την παιδαγωγική έρευνα.

Ωστόσο, με τον αντιεκπαιδευτικό νόμο 4692/2020 και το ΦΕΚ 776/26-2-2021, τα Πειραματικά Σχολεία εντάσσονται σε ένα πλαίσιο λειτουργίας, όπου η μοναδική θέση την οποία προωθούν οι θιασώτες τους  είναι αυτή της «αριστείας» και όχι της γνώσης που ανήκει σε όλους τους μαθητές.

Ας επικεντρώσουμε σε στοιχεία που περιλαμβάνονται στο ΦΕΚ για τον χαρακτηρισμό σχολικών μονάδων ως πειραματικών και στις αλλαγές που επιφέρουν στην τοπική κοινωνία:

·  Ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, αντίθετα με την αναγκαιότητα της εποχής μας, που είναι η ενιαία, καθολική, δημόσια και δωρεάν παιδεία, που θα εξυψώνει το μορφωτικό επίπεδο όλων των μαθητών, όλων των παιδιών, σε όποιο γεωγραφικό μήκος και πλάτος της χώρας  βρίσκεται το σχολείο τους.

 

·         Χάνεται η έννοια του σχολείου της γειτονιάς. Το 9ο νηπιαγωγείο και το 10ο  δημοτικό παύουν να υφίστανται ως σχολεία γειτονιάς. Ένα παιδί μπορεί να έχει το σχολείο απέναντι από την πόρτα του σπιτιού του και να πρέπει να φοιτήσει αλλού! Η επιλογή των μαθητών δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας, αλλά με κλήρωση. Στα σχολεία αυτά, επομένως, καταργούνται τα γεωγραφικά όρια της περιοχής τους, χάνοντας τη χωροθέτησή τους ως προς το μαθητικό δυναμικό του κάθε σχολείου.

·         Γίνεται υποχρεωτική η μετακίνηση των μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες, με τις όποιες συνέπειες στην ψυχολογία των μετακινούμενων μαθητών (παιδιών νηπιαγωγείου και Δημοτικού), στην εκπαιδευτική τους διαδικασία και στον οικογενειακό προγραμματισμό.

Η μάχη που δίνουν οι εκπαιδευτικοί σήμερα να διατηρήσουν τον ενιαίο χαρακτήρα των σχολείων, είναι μάχη αντίστασης στα σχέδια των ολίγων στην Ελλάδα. Είναι μάχη για την ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου όλων των παιδιών, κάθε γειτονιάς και τόπου της χώρας μας.

Αγαπητοί γονείς,

Με αφορμή τον χαρακτηρισμό των δύο σχολείων της Καστοριάς ως Πειραματικά, σας καλούμε να ανανεώσουμε τη σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ μας. Ήμασταν και θα είμαστε πάντα στην ίδια όχθη. Στην όχθη της προάσπισης, της στήριξης και της βελτίωσης της δημόσιας εκπαίδευσης. Αυτό συζητάμε και τώρα από κοινού, ώστε να μην υπάρχουν σχολεία και μαθητές δύο ταχυτήτων.

Για τον λόγο αυτό σας καλούμε να συμπορευτούμε και να αγωνιστούμε,  ώστε να πείσουμε τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς να αποσύρει την εισήγησή του για την μετατροπή των συγκεκριμένων σχολείων σε πειραματικά και να μην προβεί σε αυτή τη μονομερή πράξη, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του συνόλου των εκπαιδευτικών και των γονέων ολόκληρης της Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς.

Σας καλούμε να διεκδικήσουμε μαζί το σχολείο που θέλουμε και ονειρευόμαστε για τα παιδιά μας.

Ένα δημόσιο και δωρεάν σχολείο που να χωράει όλα τα παιδιά, χωρίς αποκλεισμούς, ταμπέλες  και διακρίσεις.

 

Με εκτίμηση

Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς